سایانوژن از برنامه سیستم عامل ماژولار خود رونمایی کرد

[ad_1]

روز گذشته مشخص شد که کریت مک‌مستر مدیرعامل سایانوژن در این کمپانی تنزل رتبه داشته و به یکی از مدیران اجرایی این شرکت تبدیل شد. حالا سایانوژن یک خبر رسمی منتشر کرده و در مورد سیستم‌عامل جدید ماژولار خود و تغییراتی که در سازماندهی این شرکت اعمال شده، توضیحاتی را ارائه کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد این موضوع بحث کنیم.

هم اکنون Lior Tal به عنوان مدیرعامل سایانوژن منصوب شده است. وی پیش از این و از ماه ژوئن، سمت مدیر عملیاتی شرکت یاد شده را به عهده داشته است. علاوه بر این، Lior Tal به مدت پنج سال هم به عنوان مدیر توسعه و همکاری فیسبوک انجام وظیفه کرده است. کریت مک‌مستر همانطور که اشاره شد هم اکنون مدیر اجرایی سایانوژن است. استیو کندیک که مؤسس شرکت مورد بحث است نیز هم اکنون سمت مدیریت ارشد علوم سایانوژن را بر عهده دارد.

اما وضعیت در مورد سیستم‌عامل سایانوژن به چه صورت است؟ کسب‌وکار اصلی این کمپانی هم اکنون فروش نسخه‌ی تجاری سایانوژن‌ماد به تولید‌کنندگان مختلف است. اما شاید این کسب‌وکار آنطور که شرکت یاد شده انتظار داشت، پیش نرفته چراکه اخیرا گزارشی در مورد اخراج تعداد زیادی از کارکنان تیم سیستم‌عامل سایانوژن در ماه جولای منتشر شد. این شرکت امروز در وبلاگ خود پست جدیدی در مورد سیستم‌عامل ماژولار سایانوژن منتشر شده که در واقع مجموعه‌ای از ماژول‌ها و مدهای داینامیک را شامل می‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند از تمامی این ماژول‌ها در رام‌های سفارشی خود استفاده کنند.

در پست یاد شده در وبلاگ تیم سایانوژن، مشخص نشده که چه ماژول‌هایی در دسترس شرکت‌های دیگر قرار خواهد گرفت ولی با این وجود احتمال دارد مجموعه‌ی کنونی C-Apps این شرکت بخشی از همین ماژول‌ها باشد. سایانوژن اعلام کرده است که برنامه‌ی جدید آن‌ها به شرکای تجاری این کمپانی امکان دسترسی به سرویس‌های هوش‌مصنوعی ابری را فراهم می‌کند. این سرویس ابری میزان استفاده‌ی شرکای تجاری سایانوژن از سیستم‌عامل این کمپانی را ردیابی کرده و از همین طریق می‌تواند به برقراری تعامل بیشتر با کاربران کمک کند.

علاوه بر این، در خبر منتشر شده توسط سایانوژن به این موضوع اشاره نشده که تکلیف سایانوژن‌ماد و سایانوژن‌او‌اس از این پس چه خواهد شد. این شرکت کار بر روی رام‌های سفارشی پر استفاده‌ی خود را ادامه می‌دهد اما با این وجود هنوز هم وضعیت بسیاری از رام‌های دیگر که توسط توسعه‌دهندگان مختلف تولید شده‌اند معلوم نیست. در پست مورد اشاره در وبلاگ سایانوژن به این نکته اشاره شده که این کمپانی می‌خواهد توسعه‌ی یک سیستم‌عامل به طور کامل کنار بگذارد. پیش از این هدف اصلی شرکت مورد بحث توسعه کامل سیستم‌عامل سایانوژن او‌اس بوده و پیش از آن نیز این شرکت سایانوژن‌ماد را توسعه می‌داده است. در هرحال باید گفت که سرنوشت سایانوژن ماد در شرایط کنونی پیامدهای زیادی برای رام‌های‌سفارشی تولید شده توسط توسعه‌دهندگان مختلف خواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تصمیم سایانوژن بر ایجاد یک سیستم‌عامل ماژولار با استقبال مواجه خواهد شد؟

[ad_2]

منبع