سیستم عامل Remix گوشی هوشمند شما را به لپ تاپ تبدیل می‌کند

[ad_1]

مایکروسافت با پروژه‌ی Continuity، سامسونگ با پروژه‌ی Flow و موتورولا با پروژه‌ی Atrix، تلاش کردند دستگاهی ترکیبی از گوشی هوشمند و لپتاپ تولید کنند. همه‌ی این شرکت‌ها و برخی شرکت‌های بزرگ دیگر، در رسیدن به این هدف ناموفق بوده‌اند؛ اما یک شرکت کوچک به نام Jide، به‌تازگی محصولی معرفی کرده است که ممکن است نقطه‌ی عطفی در ارائه‌ی این سرویس‌ها باشد.

شرکت Jide Technology که پیش از این چند نسخه سیستم‌عامل دسکتاپ با نام Remix OS عرضه کرده است، در سه سال گذشته مشغول طراحی و توسعه‌ی سیستم‌عاملی برای گوشی‌های هوشمند بوده که ترکیبی از اندروید و محیطی شبیه به ویندوز است.

وقتی این سیستم‌عامل روی گوشی هوشمند نصب شود، با اتصال دستگاه به یک مانیتور، محیط دسکتاپ سیستم‌عامل اجرا می‌شود. پس از اجرا، اپلیکیشن‌های اندروید نصب‌شده دارای قابلیت‌هایی مانند منوهای شناور، منوی استارت و نوار وظیفه می‌شوند. اپلیکیشن‌هایی مانند مایکروسافت Word، جی‌میل و حتی بازی‌هایی مانند آسفالت نیز به‌خوبی اجرا خواهند شد و با کمک ماوس و کیبورد، قابلیت جابجایی خواهند داشت.

دیوید کو، مدیرعامل شرکت Jide در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که این سیستم‌عامل به اندروید خام بسیار نزدیک خواهد بود. او می‌گوید:

تصور کنید به دفتر کار یا خانه می‌روید و با اتصال گوشی هوشمند خود به یک مانیتور، آن را تبدیل به لپتاپ یا کامپیوتر شخصی می‌کنید.

کو بر این باور است که Remix می‌تواند جایگزین مناسبی برای لپتاپ‌ها، تبلت‌ها و حتی کامپیوترهای شخصی در بازارهای رو به رشد باشد. او تصور می‌کند که کارمندان اداری با استفاده از این سرویس، گوشی هوشمند را به‌عنوان دستگاه اصلی خود انتخاب و در خانه و دفتر کار از آن به‌عنوان لپتاپ استفاده خواهند کرد.

او در ادامه می‌گوید:

در ۵ سال آینده، حدود ۵ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی خواهند داشت. زمانی که این افراد وارد فضای آنلاین شوند، انتخاب اصلی آن‌ها گوشی هوشمند خواهد بود. ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند در حال حاضر گوشی‌های اندروید هستند. اگر گوشی شما بتواند جایگزین لپتاپ و رایانه‌ی شخصی شود، شاهد صرفه‌جویی در هزینه و تغییر بزرگی در روند زندگی افراد خواهیم بود.

اما کارشناسان بر این باورند که عرضه‌ی سیستم‌عامل‌های چندکاره در کشورهایی که گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت فروش بالایی دارند، با مشکلاتی مواجه است و علاوه بر آن، نصب این سیستم‌عامل نیز دشواری‌های خاص خود را دارد.

شرکت Jide به دنبال شریکی تجاری است که بتواند گوشی‌های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل Remix عرضه کند. اگرچه این سیستم‌عامل برای کاربرانی که خودشان قصد دانلود و نصب دارند عرضه شده است، اما مشکل اصلی آن، عدم پشتیبانی از مارکت رسمی گوگل یعنی گوگل پلی است. به همین دلیل نصب اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند چند مرحله‌ی اضاغه در سیستم‌عامل است.

تولید گوشی‌های هوشمند همه‌کاره، تاکنون با شکست‌های مختلفی همراه بوده است. به‌عنوان مثال، پروژه‌ی Ubuntu با نام Convergence هیچ‌گاه به نتیجه نرسید و سری PadFone شرکت ایسوس نیز سرنوشتی مشابه داشت. مدیرعامل Jide بر این باور است که روش توزیع بر پایه‌ی دانلود رایگان آن‌ها و دسترسی به زمینه‌ی وسیع اکوسیستم اندروید، می‌تواند نقطه‌ی قوتی برای موفقیت سیستم‌عامل رمیکس باشد.

[ad_2]

منبع