گوگل اندروید O را پس از چهار نسخه پیش نمایش در فصل سوم ۲۰۱۷ منتشر می‌کند

[ad_1]

گوگل روز گذشته اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید O را منتشر کرد. این کمپانی همچنین در مورد برنامه‌های خود برای نسخه‌ی جدید اندروید جزئیاتی اعلام کرده است. کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که نسخه‌ی نهایی اندروید O در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ یعنی در فاصله‌ی بین یکم جولایی تا ۳۰ سپتامبر (۳۰ تیر تا ۸ مهر) منتشر شود. اگر به خاطر داشته باشید، گوگل اندروید نوقا را هم به همین صورت و در بازه‌ی زمانی مشابهی از سال گذشته منتشر کرد. غول دنیای جستجوگرها، چهار نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان از سیستم‌عامل یادشده منتشر خواهد کرد که نسخه‌ی اول آندیروز در دسترس قرار گرفت و بنابراین انتظار می‌رود سه نسخه‌ی پیش‌نمایش دیگر اندروید O تا قبل از انتشار نسخه‌ی عمومی آن در دسترس قرار گیرد. لازم به ذکر است که طبق برنامه‌ریزی گوگل، در هر ماه شاهد یک انتشار یک نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان از اندروید O خواهیم بود، اما تصویر گرافیکی ارائه‌شده توسط گوگل نشان می‌دهد که دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان تا فرارسیدن ماه می منتشر نخواهد شد و سومین نسخه‌ از این سری در ماه ژوئن و چهارمین نسخه در ماه جولایی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و همان‌طور که اشاره شد، پس از نسخه‌ی چهارم، نسخه‌ی نهایی اندروید O عرضه خواهد شد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که اندروید نوقا رسما در ماه آگوست سال پیش منتشر شد و بنابراین احتمال دارد امسال نیز همین رویه در مورد نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل تکرار شود.

در حال حاضر گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید را به دو بخش انتشار داخلی و آلفا طبقه‌بندی کرده است. API نهایی و کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) رسمی نسخه‌ی جدید اندروید از سومین نسخه‌ی پیش‌نمایش آن ارائه و در پلی‌استور نیز به‌طور هم‌زمان منتشر خواهد شد. چهارمین نسخه‌ی پیش‌نمایش سیستم‌عامل مورد بحث تقریبا به نسخه‌ی نهایی نزدیک خواهد بود و فقط پیش از انتشار سورس کد اندروید خالص و عرضه‌ی نسخه‌های نهایی به‌صورت OTA، تغییراتی در آن اعمال می‌شود. بنابراین اگر از جمله افرادی علاقه‌مند به بررسی نسخه‌ی نهایی اندروید هستید می‌توانید تا زمان انتشار سومین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید O منتظر بمانید؛ اما باید توجه داشته باشید که احتمالا نمی‌توان از نسخه‌های آزمایشی به‌عنوان سیستم‌عاملی باثبات بهره برد.

گوگل نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید O را برای نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵ ایکس، پخش‌کننده‌ی نکسوس، پیکسل، پیکسل سی و گوشی‌های سری پیکسل ارائه می‌کند. البته این بدان معنا نیست که این دستگاه‌ها تنها محصولاتی هستند که آپدیت اندروید O تا اواخر سال جاری برای آن‌ها عرضه خواهد شد؛ بلکه این گفته یعنی به‌روزرسانی مورد اشاره حتما برای آن‌ها منتشر می‌شود. نکسوس ۶ جزو دستگاه‌هایی نبود که نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۷.۱ برای آن‌ها منتشر شد، اما این گوشی هوشمند آپدیت یادشده را دریافت کرد و به همین دلیل امکان دارد این محصول که هم‌اکنون سه سال از عمرش می‌گذرد نیز هم‌زمان با دستگاه‌های اعلام‌شده توسط گوگل به نسخه‌ی نهایی اندروید O به‌روزرسانی شود. در زیر می‌توانید تصویر برنامه‌ی زمانی اعلام‌شده توسط گوگل را مشاهده کنید.

اندروید O

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع