آپدیت Creators ویندوز 10: بهبود فرآیند به‌روزرسانی و کنترل های کاربری بیشتر

[ad_1]

تنها چند هفته تا انتشار به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ موسوم به Creators زمان باقی مانده است. این آپدیت در واقع اولین به‌روزرسانی بزرگی است که کاربران ویندوز ۱۰ امسال آن را دریافت خواهد کرد. از آنجا که مایکروسافت جدیدترین سیستم‌عامل خود را یک «سرویس» می‌داند، کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند انتظار داشته باشند که دستگاه‌های آن‌ها به‌صورت مادام‌العمر از آپدیت‌های جدید آن بهره ببرند. مسلما این ویژگی یکی از تغییرات مثبت از دیدگاه کاربران سیستم‌عامل مورد بحث است.

در هر حال، تمرکز بر ارائه‌ی آپدیت برای همه‌ی کاربران گاهی عواقب بدی هم به دنبال دارد؛ به‌عنوان مثال مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی سالانه‌ ویندوز ۱۰ در سال پیش متوجه شد که این آپدیت باعث غیرقابل استفاده شدن میلیون‌ها وب‌کم شده است. خوشبختانه ردموندی‌ها نهایتا دریافته‌اند که آپدیت‌های ویندوز باید برای کاربران انعطاف بیشتری داشته باشند و حالا به‌روزرسانی Creators شامل یک سری تغییرات خوب است.

شرکت مایکروسافت تغییرات آپدیت Creators را امروز در بلاگ ویندوز ۱۰ توضیح داده است. اول از همه آیکون جدیدی به بخش تنظیمات به‌روزرسانی ویندوز اضافه شده که بررسی این را که سیستم‌عامل شما آپدیت است یا نه، آسان می‌کند. مطمئنا این تغییر یک قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر این ویژگی مشابهی در بخش مرکز امنیتی ویندوز اضافه شده است.

در رایانه‌هایی که آپدیت Creators را اجرا می‌کنند، پس از دریافت به‌روزرسانی جدید و در واقع زمانی که آپدیت‌های جدید آماده‌ی نصب باشند، یک پنجره‌ی پاپ‌اپ جدید ظاهر خواهد شد که با استفاده از آن می‌توان زمان مورد نظر برای نصب آن آپدیت را تعیین کرد؛ در غیر این صورت دکمه‌ی Snooz می‌تواند فرآیند به‌روزرسانی سیستم‌عامل را به مدت سه روز در حالت توقف قرار دهد. بر اساس اسکرین‌شات زیر شما می‌توانید انتخاب‌های مختلفی داشته باشید.

اگر فکر می‌کنید که دانلود آپدیت‌ها می‌تواند بر عملکرد دستگاه شما تأثیر بگذارد، بد نیست بدانید که در آپدیت Creators به این مورد اشاره شده است که دانلود به‌روزرسانی‌ها تأثیر کمتری بر عملکرد دستگاه دارد. در این حالت زمانی که آپدیت‌های جدید در حال دانلود باشند، کاهش عملکرد دستگاه کمتر محسوس خواهد بود و تعداد دفعات ری‌استارت پی‌سی هم کاهش می‌یابد. این امر احتمال نصب شدن آپدیت‌ها در زمان نامناسب را کاهش می‌دهد.

ویندوز ۱۰

در آخر، شرکت مورد بحث به دنبال دریافت بازخورد از جانب کاربران ویندوز اینسایدر از طریق بخش «حریم‌ خصوصی» جدید است. این بخش جدید چند هفته قبل توسط مایکروسافت معرفی شده بود. بد نیست یادآوری کنیم که قابلیت‌های جدید مورد بحث، کنترل‌های جدیدی برای کاربران به ارمغان می‌آورند و افراد به تنظیمات زیادی در حریم خصوص ویندوز ۱۰ دسترسی خواهند داشت. امکان ثبت اسکرین‌شات از تجربه‌ی کاربری در بخش بازخورد اپلیکیشن Hub از امروز فراهم خواهد شد. بازخوردها به مایکروسافت کمک می‌کنند تا بهترین تجربه کاربری ممکن را درآپدیت Creators ارائه دهند.

ویندوز ۱۰

بسیاری از قابلیت‌ها و تغییرات ارائه‌شده توسط کاربران در بخش بازخورد ویندوز، هم‌اکنون به این سیستم‌عامل اضافه شده است. تغییرات یادشده همگی خوب به نظر می‌رسند و امید می‌رود که مأموریت «ویندوز به‌عنوان یک سرویس» برای مشتریان منطقی باشد. به‌روز نگه داشتن تمامی رایانه‌ها به‌طور سراسری یک هدف بسیار بزرگ است؛ اما این مورد باید با انتخاب خود کاربران انجام شود. نظر شما در مورد قابلیت‌های آپدیت Creators ویندوز ۱۰ چیست؟

[ad_2]

منبع