تبلیغات در فایل اکسپلورر ویندوز 10، راهکار جدید مایکروسافت

[ad_1]

مایکروسافت از مدتی قبل در حال تست مدل‌های مختلفی برای به‌نمایش درآوردن تبلیغات در سیستم‌عامل‌ ویندوز ۱۰ است به نحوی که این آگهی‌ها قابل پذیرش باشند. پیش از این شاهد انتشار تبلیغاتی در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۰ بودیم و علاوه بر آن تبلیغاتی در بخش نوتیفیکیشن‌های این سیستم‌عامل منتشر شده که به مصرف بالای باتری توسط مرورگر گوگل کروم اشاره و کاربران را به استفاده از مرورگر مایکروسافت اج تشویق می‌کرد. حتی یک‌سری آگهی‌های پاپ‌اپ عجیب و هدف‌گذاری شده برای کاربران کروم به‌نمایش درآمده که اطلاعاتی در مورد دستیار شخصی فروشگاه مایکروسافت به افراد نشان می‌داد.

بنابراین حالا باید با ایده‌ی مایکرسافت برای نمایش دادن تبلیغات آشنا شده باشید. با توجه به آنچه گفته شد، مایکروسافت آمادگی دارد تا مرحله‌ی بعدی این نوع تبلیغات را آغاز کند. این شرکت حالا مرورگر فایل ویندوز ۱۰ را هدف قرار داده است. اکسپلورر مشخصا یکی از اپلیکیشن‌های بسیار ضروری در سیستم‌عامل یاد شده است و کاربران به‌ احتمال زیاد هر روز از آن استفاده می‌کنند؛ به‌همین دلیل این مکان یک جایگاه ایده‌آل برای به‌نمایش درآوردن آگهی‌ها است.

windows 10 explorer

نمایش این تبلیغات از هفته‌ی جاری آغاز شده و شاید پیش از خواندن این خبر نیز چنین تبلیغاتی را در اکسپلورر ویندوز ۱۰ مشاهده کرده باشید. مطمئنا مایکروسافت می‌تواند به‌سادگی اعلام کند که فقط قصد معرفی سرویس فضای ابری وان‌درایو را داشته است. همانطور که احتمالا می‌دانید وان‌درایو نیز خود بخشی از خدمات ردموندی‌ها است که البته هر چه باشد به عنوان یک آگهی از آن یاد می‌کنیم.

اگر پس از مشاهده‌ی این آگهی روی دکمه‌ی Not Now کلیک کنید مجددا شاهد به‌نمایش درآمدن آن خواهید بود. به‌منظور جلوگیری از نمایش یافتن این تبلیغ در آینده شما باید در اپلیکیشن اکسپلورر ویندوز ۱۰ به منوی View و سپس Options in File Explorer مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Show sync provider notifications را در حالت خاموش قرار دهید. دقت کنید که خاموش کردن گزینه‌ی مورد بحث باعث غیرفعال شدن تمام نوتیفیکیشن‌های همگام‌سازی خواهد شد. به هرحال باید اشاره کنیم که تا کنون هیچ روشی برای اینکه فقط آگهی مربوط به وان‌درایو حذف شود ارائه نشده است. مسلما یکی از همین روز‌ها ابزاری برای بلاک کردن این نوع تبلیغات ایجاد خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع