تغییرات ناگفته آپدیت جدید ویندوز 10 مایکروسافت

[ad_1]

مایکروسافت اخیرا طی یک رویداد مطبوعاتی از به‌روزرسانی محصولات خود خبر داد، و از طریق یک ویدئو تعدادی از تغییرات جدید را به­ طور برجسته نمایش داد. درحالی‌که ما در انتظار مشاهده ویژگی‌های دیگری ازجمله: کنترل بهتر حرکت ترک‌پدها، کاهش نور آبی و یکپارچه‌‌سازی ویندوز هولوگرافیک بودیم، مایکروسافت مجموعه‌ای بسیار برنامه‌ریزی‌شده‌تر برای عرضه داشت. براد سمز در سایت “thurrott.com” از تمام محتویات این به‌روزرسانی سازندگان ویندوز 10 رونمایی کرده است و با اطمینان می‌توان گفت که با تغییرات شگفت‌انگیزی روبرو خواهیم شد.

مرکز اعلان (Action Center)

مایکروسافت در حال ایجاد تغییراتی در مرکز اعلان‌های خود (اکشن سنتر) در به‌روزرسانی ویندوز 10 است. تعدادی از گزینه‌ها، بازسازی شدند اما تغییر بزرگ مربوط به لغزنده‌­ای برای تنظیم صدا و روشنایی صفحه است. کاربران ویندوز 10 از این تغییر استقبال خواهند کرد، چراکه درنهایت قادر به تنظیم این موارد به کمتر از ۲۵ درصد، تحت عنوان عملکرد سریع، خواهند بود

سفارشی سازی رنگ ها

سفارشی سازی رنگ‌­ها

اگر از رنگ‌های سفارشی برای نوار ابزار ویندوز یا دیگر عناصر رابط استفاده می­‌کنید پس گزینه‌­های زیادی در اختیار دارید. درحالی‌که ویندوز 10 در حال حاضر تعدادی از این رنگ­‌ها را ارائه می­‌دهد، مایکروسافت به­ دنبال ارائه محیط رنگی با گزینه‌های پیشرفته‌تر و قابلیت امتحان کردن رنگ انتخابی شما در محیط ویندوز است. این یک تغییر مناسب است که می‌­تواند در جهت شخصی‌سازی ظاهر ویندوز به‌منظور رسیدن به یک تصویر زمینه و نمایش خاص بکار رود. هم­چنین به­ نظر می‌­رسد مایکروسافت به ­دنبال اضافه کردن فیلم راهنما در صفحه تنظیمات ویندوز 10 است.

تم های ویندوز

تم‌های ویندوز 10 در ویندوز استور (فروشگاه ویندوز)

مایکروسافت تصمیم دارد به‌زودی تم‌های ویندوز 10 را در فروشگاه خود به فروش برساند. به‌عنوان بخشی از گزینه‌های رنگ سفارشی، سازنده نرم‌افزار در حال اضافه کردن یک بخش «شخصی‌سازی» به ویندوز استور است که دارای مجموعه‌ای از تم‌هایی طراحی‌شده‌ برای تغییر ویندوز 10 است. برخی مجموعه‌ها، شامل تم‌های Minecraft و League of Legends هستند و این امکان وجود دارد که این تم‌های سفارشی به داشبورد کنسول‌های ایکس‌باکس وان اضافه شوند.

نوار People

مایکروسافت گزینه جدید People خود را به نوار وظیفه ویندوز 10 اضافه کرد، اما میانبرهای کوچکی برای آن در نظر گرفت که به شما اجازه دسترسی سریع به اسکایپ و یا ارسال سریع ایمیل به دوستان موردعلاقه‌تان را می‌دهد. می‌توانید در همان پنجره بین اسکایپ و ایمیل جابه‌جا شوید. اگر مایکروسافت این نوع از یکپارچه‌سازی برنامه را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای شخص ثالث گسترش دهد، بسیار جالب خواهد شد.

پخش کننده موسیقی Groove

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال کار بر روی یک اپلیکیشن پخش‌کننده موسیقی Groove مجزا باشد. این نرم‌افزار تا حدی شبیه اپلیکیشن موسیقی Kit Remix سرفیس مایکروسافت است که هرگز به‌طور گسترده عرضه نشده است. این نرم‌افزار یک ابزار ساده ایجاد موسیقی است که برای سازگاری با صفحات نمایش لمسی طراحی شده است. بر اساس نمایشی کوتاه، می‌توانید ریف‌ها را از یک کتابخانه انتخاب کنید، صداها را از ابزارهای مختلف اضافه کنید و BPM و طول آهنگ را به‌راحتی تغییر دهید. این یک مثال دیگر از ویندوز 10 مایکروسافت است که سازندگان را هدف قرار داده است.

قلم در نرم افزار ورد

پشتیبانی از قلم در word مایکروسافت

بر اساس ویدئوی مایکروسافت، به نظر می‌رسد این شرکت سرانجام می‌خواهد از قلم در برنامه word خود پشتیبانی کند. مایکروسافت در طول معرفی Windows Ink در اوایل امسال، پشتیبانی بهتر از قلم را در word اعلام کرد. در برنامه‌هایی مانند word قادر خواهید بود متن را بسیار راحت‌تر دست‌کاری و حذف کنید و حتی نظرات را روی اسناد فقط در Ink قرار ‌دهید.

 تب در مروگر اج

تب جستجوی Edge مایکروسافت

ظاهرا مایکروسافت در حال ایجاد تغییراتی در مرور Edge خود است و برخی از کاربردهای آن را به‌روزرسانی می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که بر روی یک Session manager برای Edge کار می‌کند که به شما اجازه می‌دهد به زبانه‌هایی که قبل از بستن مرورگر باز کرده بودید دسترسی داشته باشید؛ زبانه‌هایی که روزها یا هفته‌های پیش باز کرده بودید.

به روز رسانی Windows Defender (محافظ ویندوز)

مایکروسافت در حال به‌روزرسانی Windows Defender در به‌روزرسانی کلی محصولات خود است. در حال حاضر Windows Defender به‌عنوان یک نرم‌افزار دسکتاپ کلاسیک win32 در ویندوز 10 وجود دارد، اما ویدئوی مایکروسافت یک نرم‌افزار Windows Defender جامع را نمایش می‌دهد.

[ad_2]

منبع