مایکروسافت وصله نرم افزاری جدیدترین چیپ های اینتل و ای ام دی را در ویندوز 7 و 8 بلاک می‌کند

[ad_1]

هنگامی که در سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی کامل از پردازنده‌ها جدید Kaby Lake اینتل و رایزن ای‌ام‌دی را به ویندوز ۱۰ محدود می‌کند، این سؤال برای بسیاری کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ استفاده می‌کنند، به وجود آمد که حالا چه خواهد شد. اکنون پاسخ این سؤال را می‌دانیم؛ چراکه هیچ وصله‌ی نرم‌افزاری جدیدی برای این دو سیستم‌عامل عرضه نخواهد شد.

به‌تازگی سندی جدید از پشتیبانی مایکروسافت در دسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد سیستم‌عامل‌های قدیمی این شرکت با جدیدترین پردازنده‌های موجود سازگاری نخواهند داشت. در نتیجه تا زمانی که سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی نکرده باشید، هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای سازگاری کامل با پردازنده‌های جدید اینتل و ای‌ام‌دی دریافت نخواهید کرد. در این مورد بد نیست مرور به دو پیام خطای مایکروسافت داشته باشیم:

  • سخت‌افزار پشتیبانی نشده: پی‌سی شما از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که توسط این نسخه از ویندوز پشتیبانی نمی‌شود و شما آپدیت جدید دریافت نخواهید کرد.
  • ویندوز نمی‌تواند به‌روزرسانی‌های جدید را جستجو کند. در هنگام بررسی دریافت آپدیت جدید برای کامپیوتر شما یک خطا رخ داده است. خطای یافت شده: کد 80240037 امکان آپدیت به دلیل خطایی ناشناخته، وجود ندارد.

بنا به اعلام مایکروسافت در سند مورد بحث، این خطا به این دلیل رخ می‌دهد که پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌ها فقط در نسخه‌ی جدید ویندوز ارائه می‌شود. همان‌طور که مایکروسافت پیش از این گفته بود، مدل جدید پردازنده‌هایی که فقط در ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شوند، شامل نسل هفتم پردازنده‌های سری Core اینتل، Bristol Ridge یا رایزن ای‌ام‌دی و کوالکام ۸۹۹۶ می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده ویندوز ۱۰ تنها سیستم‌عامل مایکروسافت است که از این چیپ‌ها پشتیبانی می‌کند.

در توضیح این اقدام باید اشاره کنیم که مایکروسافت در ژوئن سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود نسل جدید پردازنده‌های مخصوص پی‌سی نیاز به نرم‌افزار جدید دارد و عکس این موضوع هم صدق می‌کند. با معرفی شدن نسخه‌ی جدید پردازنده‌ها، پشتیبانی از این چیپ‌ها به جدیدترین پلتفرم ویندوز نیاز خواهد داشت. مایکروسافت در این مورد گفته است: «این کار به ما اجازه می‌دهد بر یکپارچه کردن بیشتر ویندوز و پردازنده‌ها تمرکز کنیم.»

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ متأسفانه سند پشتیبانی مایکروسافت در کل نشان می‌دهد که اقدام این شرکت برای پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌ها یک تصمیم اساسی و بلندمدت است. ویندوز ۱۰ مدرن‌ترین سیستم‌عاملی است که به‌منظور همخوانی کامل با پردازنده‌های مدرن توسعه داده شده است. درهرحال، به نظر می‌رسد اقدام به جلوگیری از نصب وصله‌های نرم‌افزاری و آپدیت‌های جدید در سیستم‌های قدیمی‌تر مایکروسافت یک حرکت غیرقابل بازگشت است و این روال متوقف نخواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع