کاربران گوشی‌های نکسوسی تا پایان سالجاری میلادی منتظر اندروید 7.1 بمانند

[ad_1]

به محض اینکه نسخه‌‌های جدید سیستم‌عامل اندروید منتشر می‌شود، دستگاه‌های نکسوسی گوگل نیز این آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند. ظاهرا نسخه‌ی ۲۰۱۶ سیستم‌عامل موبایل محبوب گوگل، یعنی اندروید ۷.۰ نوقا اولین نسخه‌ای محسوب می‌شود که پس انتشار، سریعا برای تمامی محصولات نکسوسی در دسترس قرار نگرفت. گفته می‌شود که دلیل این امر به دلیل بروز یکسری مشکل برای بروزرسانی یاد شده بوده است. آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید همیشه به محض انتشار برای دستگاه‌های نکسوسی گوگل نیز ارائه می‌شوند و اصولا یکی از دلایل اصلی خرید این محصولات، دریافت سریع بروزرسانی‌های اندروید است. اما نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل یاد شده هنوز برای دستگاه‌های نکسوسی عرضه نشده و در عوض دو گوشی‌هوشمند جدید پیکسل و پیکسل ایکس‌ال با این نسخه از اندروید نوقا به فروش خواهند رسید. در ادامه با زومیت همراه باشید.

با معرفی این دو گوشی‌ جدید، تغییرات بسیار بزرگی در گوگل به‌وجود آمد که یکی از مهمترین این تغییرات به پایان رسیدن دوره‌ی محصولات نکسوسی و شروع عصری نو برای دستگاه‌های جدید غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی است. در حقیقت این اولین باری است که گوشی‌های ساخت گوگل مجهز به امکانات و قابلیت‌هایی شده که فقط به سخت‌افزار وابسته نبوده و همانند امکانات ارائه شده توسط کمپانی‌هایی چون سامسونگ و اپل، بیشتر جنبه‌ی نرم‌افزاری دارند. دو مدل گوشی‌هوشمند پیکسل گوگل، به اندروید ۷.۱ نوقا به فروش خواهند رسید. این دو محصول از هم اکنون قابل پیش‌خرید بوده و زمان تحویل آن‌ها ۲۰ اکتبر (۲۹ مهرماه) اعلام شده است. در هرحال، به نظر می‌رسد بسیاری از این امکانات انحصاری تا چند هفته‌ی دیگر با انتشار آپدیت اندروید ۷.۱ برای دستگاه‌های نکسوسی، برای این محصولات نیز در دسترس قرار گیرند. علاوه بر این گوگل تصمیم گرفته تا عرضه‌ی آپدیت‌های اندروید را از حالت پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان به آپدیت‌های مستقیم تغییر دهد تا هم کاربران و هم توسعه‌دهندگان بتوانند از پیش‌نمایش آپدیت‌های این سیستم‌عامل همانند بروزرسانی‌های بزرگ و مرسوم اندروید بهره ببرند.

یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند پیکسل، لانچر پیکسل است. این لانچر جدید بر پایه‌ی لانچر گوگل‌ناو توسعه داده شده و به طور کامل بازطراحی شده است. امکانات ارائه شده در پیکسل لانچر، شبیه به لانچر گوگل‌ناو بوده ولی این بار دستیار صوتی جدید گوگل اسیستنت (Google Assistant) نیز در آن گنجانده شده است. البته گوشی‌های هوشمند سری نکسوس نیز با دریافت بروزرسانی جدید اندروید از این دستیار شخصی بهره خواهند برد ولی هنوز مشخص نیست که Google Assistant در محصولات نکسوسی به طور کامل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد یا صرفا یک نسخه‌ی محدود شده‌ای همانند آنچه در پیام‌رسان Allo ارائه شده، خواهد بود. در هر صورت، به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته تا یکسری از امکانات را در ابتدا به طور خاص فقط برای محصولات جدید خود ارائه دهد و دارندگان دستگاه‌های نکسوسی باید مدت بیشتری برای استفاده از این قابلیت‌های جدید صبر کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع