گوشی‌های گوگل پیکسل احتمالا دارای بوت دوگانه خواهند بود

[ad_1]

حدس و گمان‌های مختلفی در خصوص گوشی‌های جدید گوگل زده می‌شود، اما آن چیزی که تا امروز توسط کمپانی سازنده تایید شده، میزان حافظه‌ی رم رم، پردازنده و ابعاد نمایشگر این دو مدل است. با زومیت همراه باشید.

اکنون اطلاعات تازه منتشر شده‌ حکایت از وجود بوت دوگانه (Dual Boot) دارد. بر اساس تحقیقاتی که اعضای انجمن XDA-Developer به همراه تیم وین ریکاوری با سرپرستی ایتان یونکر (Ethan Yonke) بر روی سورس کد‌های Android Nougat انجام داده‌اند، مشخص شده است گوشی‌های گوگل پیکسل دارای دو پارتیشن سیستمی، دو وندور پارتیشن و دو پارتیشن مدرن هستند. موضوعی که تا به الان بر روی هیچکدام از محصولات سری نکسوس پیاده‌سازی نشده بود.

آیا وجود این پارتیشن ‌ها فقط برای انجام فرآیند بروزرسانی یکپارچه است؟ یا وجود پارتیشن دوگانه‌ی سیستمی این احتمال را تقویت می‌کند که Google Pixel دارای قابلیت بوت دوگانه خواهد بود؟ این موضوع تا زمان انتشار این گوشی با اندروید ۷ نوقا نصب شده بر روی آن به طور دقیق مشخص نیست.

این تحقیقات ابتدا برای بررسی قابلیت Seamless بودن آپدیت اندروید ۷ نوقا شکل گرفت. بروزرسانی سیم‌لس یا یکپارچه را اولین بار گوگل در کنفرانس I/O 2016 معرفی کرد.

برای آن دسته از دوستانی که نمی‌دانند آپدیت یکپارچه به چه معناست باید بگوییم، روند إروزرسانی اندروید تا به امروز بدین شکل بوده است که ابتدا پیامی مبنی بر دریافت بروزرسانی جدید دریافت می‌کردید سپس این آپدیت بر روی گوشی شما دانلود می‌شد و اگر میزان باتری گوشی از حدود ۵۰ درصد بیشتر بود، دستگاه خاموش و روشن شده و به مود ریکاوری می‌رفت. پروسه‌ی آپدیت پس از راه‌اندازی مجدد و بالا آمدن گوشی به اتمام می‌رسید.

اما در آپدیت یکپارچه شما بروزرسانی را بدون اختلال دریافت کرده و مراحل نصب آن بدون هدایت کردن شما به بخش ریکاوری و صرف زمان بیشتر و محدودیت در شارژ باتری در پس زمینه‌ی گوشی انجام می‌شود و تنها با یک ری‌استارت فرآیند آپدیت پایان می‌یابد. این شکل از پروسه‌ی آپدیت پیش از این برای کروم بوک‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود.

اگر این احتمالات درست باشند می‌توان انتظار داشت امکان نصب کاستوم رام اندرویدی یا ویندوزی در کنار ROM یا سیستم عامل اصلی فراهم خواهد بود.

به نظر شما بوت دوگانه تا چه اندازه کاربردی است؟

[ad_2]

منبع