گوگل در حال تست سیستم عامل اندرومدا روی نکسوس 9 است

[ad_1]

رویداد مطبوعاتی بعدی گوگل در روز ۴ اکتبر (۱۳ مهر) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود دو گوشی‌هوشمند پیکسل و پیکسل‌ایکس‌ال که اچ‌تی‌سی آ‌ن‌ها را ساخته در این مراسم معرفی شوند. علاوه بر این، گوگل در این رویداد از سیستم‌عامل اندرومدا (Andromeda) که ترکیبی از دو سیستم‌عامل اندروید و کروم خواهد بود، رونمایی می‌کند. با توجه به اخبار و گزارش‌های منتشر شده در این رابطه، به نظر می‌رسد که ایده‌ی این سیستم‌عامل جدید حقیقت داشته باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

حال بر اساس اطلاعاتی که توسط وب‌سایت 9to5Google منتشر شده، در توسعه‌ی اندرومدا از اندروید ۷.۰ نوقا خالص بهره گرفته شده و ظاهرا گوگل در حال تست این سیستم‌عامل بر روی تبلت نکسوس ۹ است.

گفته می‌شود در نسخه‌ی خالص اندروید نوقا فایلی با نام SurfaceCompositionTest.java رویت شده به منظور بررسی عملکرد گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس شواهد موجود، بررسی عملکرد گرافیکی سیستم‌عامل مورد اشاره به ویندوز شباهت ندارد چراکه در سیستم‌عامل دسکتاپی مایکروسافت، امتیاز قدرت گرافیکی بر اساس قطعات سخت‌افزاری سیستم‌ها تعیین می‌شود. در حال حاضر به نظر می‌رسد اندرومدا نیاز به دستگاهی دارد که امتیاز آن از نظر عملکرد گرافیکی ۸.۰ به بالا باشد. برای مقایسه بد نیست به این مورد اشاره کنیم که حداقل امتیاز عملکرد گرافیکی مورد نیاز برای سیستم‌عامل اندروید ۴.۰ است.

بنا به آنچه 9to5Google’s اعلام کرده، تبلت گوگل نکسوس ۹ موفق به کسب امتیاز ۸.۸ شده است. این محصول از چیپ گرافیکی تگرا K1 کمپامی انویدیا بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی قدرتمند به شمار می‌رود و البته باید گفت که زمان عرضه‌ی آن به دو سال قبل باز می‌گردد. از آنجا که به نظر می‌رسد نکسوس ۹ یک دستگاه نسبتا قدیمی محسوب می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل اندرومدا با این محصول به دست مشتریان برسد.

با توجه به اینکه در کد سیستم‌عامل جدید مورد بحث، نشانه‌های از امکان مدیریت آزادانه‌ی پنجره‌ی برنامه‌های مختلف دیده شده، احتمالا می‌توان بر خلاف نکسوس ۹، آن را بر روی بسیاری از دستگاه‌های هیبریدی نصب کرد.

در هرحال، به زودی رویداد گوگل برگزار خواهد شد و طی هفته‌ی آینده اطلاعات کامل‌تری را در این مورد به دست خواهیم آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع