اندروید 7 نوقا به صورت غیر رسمی بر روی گوشی نکسوس 4 قابل نصب است

[ad_1]

چند روز پیش خبر نصب اندروید ۷ نوقا به صورت غیر رسمی بر روی گوشی نکسوس ۵ منتشر شد، چرا که گوگل این گوشی را از لیست پشتیبانی خود حذف کرده است. اما جامعه هک اندروید یک بار دیگر دست به کار شده و آخرین نسخه‌‌ی این سیستم عامل را برای گوشی نکسوس ۴ نیز پورت کرده است.

کاربران وب‌سایت XDA-Developers راهی را برای نصب اندروید ۷ نوقا بر روی گوشی هوشمند چهار ساله‌ی نکسوس ۴ یافته‌اند. اگرچه این گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون S4 کوالکام، ۲ گیگابایت رم و باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری فاصله‌ی بسیار زیادی با پرچمدارهای امروزی دارد، با این حال یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های زمان خود به شمار می‌رود.

درست مانند نکسوس ۵، بیلد منتشر شده برای نکسوس ۴ نیز چندان بی‌عیب نیست و گفته می‌شود که قابلیت‌هایی مانند NFC، شتاب‌سنج و جی‌پی‌اس عمل نمی‌کنند، ضمن آنکه کاربران کرش‌های متوالی را نیز تجربه خواهند کرد. خوشبختانه مواردی همچون وای‌فای، بلوتوث و شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری بدون مشکل هستند.

گفتنی است که روند بهبود و پایدارسازی پورت صورت گرفته، کماکان در جریان است و در صورتی که از گوشی خود به صورت روزانه استفاده می‌کنید، بهتر است که در حال حاضر از نصب آن صرف‌نظر کنید. اما چنانچه استفاده‌ی چندانی از آن ندارید و علاقه دارید تا آخرین نسخه‌ از سیستم عامل گوگل را تجربه کنید، می‌توانید با مسئولیت خود و مراجعه به این صفحه نسبت به نصب اندروید 7 نوقا بر روی گوشی نکسوس ۴ خود اقدام کنید.

[ad_2]

منبع