تعداد کاربران سیانوژن ممکن است کمتر از میزان گزارش شده باشد

[ad_1]

اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است. این سیستم‌عامل بر خلاف رقیب اصلی خود یعنی iOS، به شما اجازه می‌دهد که تجربه‌ی کاربری خود را به صورت کاملا دلخواه شخصی سازی کنید. اگر کاربر زرنگی باشید، می‌توانید تقریبا همه چیز را در این سیستم‌عامل به دلخواه خود تغییر دهید. البته برای این کار باید دستگاه خود را روت کنید. هزاران رام مختلف برای اندروید وجود دارد، که سیانوژن مود به احتمال زیاد یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. این رام مدت ها است که در دسترس کاربران است. سیانوژن اخیرا حتی سیستم‌عامل اختصاصی خود را نیز با نام Cyanogen OS منتشر کرده است که به نوعی نسخه‌ای تجاری از نرم‌افزار این کمپانی محسوب می‌شود که به صورت پیش‌فرض بر روی برخی از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. متاسفانه سیستم‌عامل Cyanogen OS نتوانسته است آن گونه که این کمپانی انتظار داشت ظاهر شود.

اطلاعات منتشر شده در مورد تعداد کاربران فعال سیانوژن مود و سیانوژن او اس بسیار جالب است. بررسی یک سند داخلی، اطلاعات بسیار جالبی در اختیار ما می‌گذارد و می‌گوید که سیانوژن مود و سیانوژن او اس، تعداد کاربرانی کمتر از آنچه که شما فکر می‌کنید دارند. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۴، کرت مک مستر اعلام کرد که ۲۰ میلیون کاربر شناسایی شده‌ی رام سیانوژن مود در دنیا وجود دارد. اگرچه او تاکید کرده است که اغلب کاربران به صورت دقیق قابل شناسایی نیستند، اما با توجه به اظهارات مک مستر این آمار در سال ۲۰۱۵ حداقل به ۵۰ میلیون نفر رسیده است.

Cyanogen

حال با توجه به ادعای یک منبع، ممکن است این کاربران از سیانوژن جدا شده باشند. دو نفر که به داده‌های داخلی سیانوژن دسترسی داشته‌اند، گفته‌اند که از تابستان جاری، این کمپانی هر هفته در سیانوژن مود (نسخه‌هایی که از ابتدای سال ۲۰۱۵ شروع به انتشار کرده‌اند) و برادر تجاری آن یعنی سیانوژن او اس، در مجموع دو یا سه میلیون کاربر فعال داشته است. کندیک، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری سیانوژن در مصاحبه‌ای گفته است که «قریب به ۴ میلیون» کاربر سیاوژن او اس وجود دارد. همان طور که مشاهده می‌کنید، این آمارها با اطلاعات ارائه شده توسط مک مستر متفاوت است. کندیک نیز تاکید کرد که به دلیل نحوه‌ی خاص کامپایل رام سیانوژن مود و همچنین تمرکز آن بر رعایت حریم خصوصی، سیانوژن نمی‌تواند تمامی کاربران این رام را ردیابی و شناسایی کند. او همچنین گفت که سیانوژن هرگز نخواسته است در مورد تعداد کاربران سرویس‌های خود اطلاعات غلط ارائه کند، اما ممکن است برخی افراد اطلاعات اغراق‌آمیزی را در این مورد ارائه کرده باشند.

بنابراین همان‌طور که مشاهده کردید، ممکن است هر دو نرم افزار سیانوژن، تعداد کاربرانی بسیار کمتر از آنچه پیش از این گزارش شده بود داشته باشند. این آمارها راه را بسیار روشن‌تر می‌کنند. باور کردن این که یک رام شخص ثالث اندروید (سیانوژن مود) توانسته است در مدتی کوتاه بیش از ۵۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند واقعا دشوار است. البته از برخی جنبه‌ها هم می‌توان درک کرد که چرا سیانوژن ممکن است تصمیم به مبالغه و ارائه‌ی اطلاعات نادرست گرفته باشد. این کمپانی با جمع‌آوری سرمایه‌های افراد بنیانگذاری شده است. بنابراین برای آن‌ها بسیار مهم است که خوب جلوه کنند.

آیا شما نیز از رام سیانوژن بر روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید؟ نظر شما در مورد عملکرد و پایداری آن چیست؟

[ad_2]

منبع