تمام ویژگی هایی که با بروزرسانی Creators به ویندوز 10 اضافه خواهند شد

[ad_1]

مایکروسافت طی کنفرانس خود که ساعاتی پیش به پایان رسید اعلام کرد که بروزرسانی بزرگ بعدی برای ویندوز ۱۰ در بهار سال آینده با نام Windows 10 Creators منتشر خواهد شد. همانطور که از نام این بروزرسانی نیز مشخص است، مایکروسافت بروزرسانی بعدی را با هدف اضافه کردن ابزارهایی برای خلق انواع محتوا و مخصوصا محتوای سه بعدی به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد. در ادامه به بررسی ابزار‌های جدید اضافه شده خواهیم پرداخت.

قابلیت‌های سه بعدی برای عموم کاربران

مایکروسافت اعلام کرد که در نظر دارد تا ویندوز ۱۰ نه‌تنها پلتفرمی برای واقعیت مجازی، بلکه به سیستم عاملی با پشتیبانی از واقعیت افزوده و پردازش هولوگرافیک تبدیل کند که این موضوع به مدد هدست واقعیت افزوده هولولنز انجام خواهد پذیرفت. مایکروسافت اقدامات خود را به سفری از دنیای دو بعدی به سه بعدی تشریح کرده، بطوریکه با استفاده از ابزارهای جدید با پشتیبانی از محتوای سه بعدی، می‌توان به این مهم دست یافت.

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس نشان داد که می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند تصویری سه بعدی از یک قلعه‌ی ماسه‌ای ساخته شده را ثبت کرده و آن را وارد نرم‌افزار Paint تا ویرایش و بهبود تصویر ثبت شده از طریق این نرم‌افزار صورت پذیرد. همچنین امکان مشاهده‌ی جزئیات این قلعه‌ی سه بعدی از طریق هولولنز میسر بوده و می‌توان آن را با واقعیت مجازی به دوستان خود نیز ارسال کرد. مایکروسافت در این خصوص چنین عقیده‌ای دارد:

ما می‌خواهیم گشت و گذار در دنیای سه بعدی همچون اسکرول کردن در داخل یک سند باشد.

paint 3d

پشتیبانی از محتوای سه بعدی در نرم افزار Paint و PowerPoint

مایکروسافت ایجاد یک دنیای سه بعدی ساده را در پشتیبانی 3D در نرم‌افزار‌های خود می‌بیند. مایکروسافت برای نمایش ایده‌های خود، روی سن دو نرم‌افزار Paint و Powerpoint را نمایش داده و نحوه ایجاد و ویرایش محتوای سه بعدی را از طریق این دو نرم افزار تشریح کرد.

برای مثال در Paint 3D می‌توان اشکال ساده را بصورت سه بعدی ایجاد کرده و آن را از طریق SkectUp یا شبکه‌های اجتماعی دیگر با دوستان به اشتراک گذاشت. همچنین امکان ویرایش اشیا سه بعدی در ماینکرفت و ارسال آن به پرینتر سه بعدی نیز پیش‌بینی شده است. در نرم‌افزار پاورپوینت امکان اضافه کردن اشکال سه بعدی از کتابخانه این نرم‌افزار و اضافه کردن حرکت نیز وجود دارد. برای مثال می‌توان یک درخت را در اسلاید پاورپوینت اضافه کرده و آن را در وضعیت چرخیدن قرار داد. ردموندی‌ها وعده داده‌اند که پشتیبانی از محتوای سه بعدی در نرم‌افزارهای دیگری از مایکروسافت پیاده خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی مایکروسافت

هدست های واقعیت مجازی ارزان

مایکروسافت برای عرضه هدست‌های واقعیت مجازی ارزان قیمت با تولیدکنندگان این محصولات همکاری کرده است. از جمله‌ی شرکای مایکوسافت برای تولید این نوع هدست‌ها باید به اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر اشاره کرد. هدست‌های تولید شده از وجود سیستم تشخیص ۶ جهته‌ی حرکت سر کاربر بهره برده و قیمت آن‌ها نیز از ۲۹۹ دلار آغاز می‌شود. مایکروسافت هدف خود از این استراتژی را در دسترس قرار دادن واقعیت مجازی برای شمار بیشتری از کاربران خوانده است. البته ردموندی‌ها اطلاعاتی را در مورد تنوع محتوای سه بعدی تولید شده برای این هدست‌ها ارائه نکرده‌اند. ماکروسافت اطلاعات زیادی را در مورد جزئیات سخت افزاری این هدست‌ها ارائه نکرده، اما با توجه به عملکرد مستقل این هدست‌ها انتظار می‌رود شاهد محصولاتی با کیفیت در مقایسه با گیر وی آر سامسونگ باشیم.

سرویس استریم beam

سرویس استریم Beam و امکان اضافه کردن تورنمنت در ایکس باکس لایو با Arena

امروز مشاهده‌ی گیم‌پلی بازی‌ها بسیار پرطرفدار شده، از این‌رو کاربرانی که درصدد اشتراک گیم‌پلی خود با دیگران بوده یا می‌خواهند بازی دیگران را مشاهده کنند، سرویس جدید استریم Beam مایکروسافت کار را بسیار ساده کرده است. این سرویس همراه با بروزرسانی Creators به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرده که فرآیند دسترسی به استریم‌ها را ساده کرده و برای تعامل با کاربران ابزارهایی را با این سرویس همراه خواهد کرد.

سرویس دیگری که مایکروسافت در حوزه‌ی بازی رونمایی کرد، Arena نام دارد که در ایکس باکس لایو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سرویس که سیستم امتیازدهی نیز دارد، کاربران می‌توانند مراحل بازی‌ها را شخصی سازی کرده و با دوستان خود در ایکس باکس لایو بازی کنند.

my people

پین کردن مخاطبان به نوار وظایف

آخرین ویژگی جدید اضافه شده همراه با بروزرسانی Creators قابلیت ضاافه کردن مخاطبان به نوار وظایف ویندوز ۱۰ است. با استفاده زا این ویژگی، کاربران می‌توانند آیکون شماری از دوستان و اعضای خانواده‌ی خود را به نوار ابزار پین کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توان آدرس ارتباط با مخاطبان را به سرعت با کشیدن و انداختن در نرم‌افزار ارتباطی یا دیگران به اشتراک گذاشت. همچنین قابلیت مورد نظر امکان ارسال پیام‌های گروهی به مخاطبان پین شده را از طریق نرم افزارهایی نظیر اسکایپ و سایر نرم‌افزارهای ارتباطی فراهم می‌کند.

زمان انتشار

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت بروزرسانی Creators را چه زمانی منتشر خواهد کرد. ردموندی‌ها فقط به این موضوع اشاره‌ کرده‌اند که بهار سال آینده این بروزرسانی را منتشر خواهند کرد. البته نسخه بتا از هفته‌ی جاری برای علاقمندان در دسترس خواهد بود.

[ad_2]

منبع