سایانوژن ماد احتمالا به Lineage OS تغییر نام می‌دهد

[ad_1]

تقریبا از زمانی که سیستم‌عامل اندروید معرفی شد، سایانوژن‌ماد نیز فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون به این فعالیت ادامه داده است؛ به‌طوری که حالا به یکی از محبوب‌ترین رام‌های سفارشی سیستم‌عامل موبایلی گوگل مبدل شده است. این رام یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افرادی است که قصد دارند رابط کاربری شبیه به اندروید خالص را به همراه یکسری امکانات اضافه روی گوشی خود تجربه کنند. حال خبر رسیده است که احتمالا نام این رام سفارشی تغییر خواهد کرد و اگر شایعات منتشرشده در این زمینه صحت داشته باشند، نام جدید سایانوژن‌ماد، Lineage OS است. این تغییر نام برای رام مورداشاره، زمانی مطرح شد که مؤسس سایانوژن، استیو کوندیک (که به‌تازگی سایانوژن را ترک کرد و باعث تعطیلی دفتر سیاتل این کمپانی شد) به این نکته اشاره کرد که امکان دارد برای مالکیت معنوی سایانوژن‌ماد مشکلاتی به وجود آيد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

به‌منظور جلوگیری از بروز مشکل برای سایانوژن، این تغییر نام منطقی به نظر می‌رسد. اگرچه اکنون صحبت از تغییر نام این رام به میان آمده است ولی هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که نام جدید انتخابی برای آن، Lineage OS باشد. افزون بر آنچه گفته شد؛ در مخزن GitHub نام Lineage Android Distribution (توزیع اندروید Lineage) برای رام مورد بحث به کار گرفته شده است که همین عامل، احتمال انتخاب نام نهایی Lineage OS را تقویت می‌کند و گفته می‌شود این احتمال نیز وجود دارد که در انتهای نام جدید سایانوژن‌ماد، عبارت Lineage Android Distribution استفاده شود.

در حال حاضر در جدیدترین نسخه‌های منتشرشده‌ی سایانوژن‌ماد، همچنان از همین نام استفاده شده است. اگر موضوع تغییر نام این رام سفارشی، حقیقت داشته باشد، هیچ راهی وجود ندارد که بفهمیم این اتفاق دیر رخ خواهد داد یا زود. البته با این تغییر نام مطمئنا قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و رابط کاربری بسیار محبوب این رام که سالیان سال کاربران از آن لذت برده‌اند، تغییر چشمگیری نخواهند کرد. باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که فعلا هیچ راهی برای فهمیدن اینکه به غیر از تغییر نام، چه موارد دیگری در رام یادشده تغییر خواهند کرد، وجود ندارد. البته در صورتی که سایانوژن بخواهد تغییرات دیگری در رام محبوب خود اعمال کند، به احتمال زیاد منابع نزدیک به این شرکت، خبر آن را منتشر خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع