موتورلا لیست دستگاه هایی که به اندروید 7.0 نوقا بروزرسانی خواهند شد را اعلام کرد

[ad_1]

کمپانی موتورولا روز گذشته و همزمان با رویداد گوگل که در آن از گوشی‌های جدید پیکسل رونمایی شد، لیست دستگاه‌هایی که به اندروید ۷ نوقا بروزرسانی خواهند شد را اعلام کرده است. ظاهرا بیشتر محصولاتی که موتورولا در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده، آپدیت یاد شده را دریافت خواهند کرد. دارندگان گوشی‌های هوشمند نسل چهارم موتو جی و موتو جی پلاس و نیز موتو جی پلی، بروزرسانی اندروید ۷ نوقا را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این محصولاتی دیگری چون نسل سوم موتو ایکس Pure Edition، موتو ایکس استایل، موتو ایکس پلی، موتو ایکس فورس، دروید توربو ۲، دروید Maxx 2، موتو زد، موتو زد دروید، موتو زد پلی، موتو زد پلی دروید، و البته گوگل نکسوس ۶ (که آپدیت یاد شده برای این محصول به تازگی عرضه شده) نیز از جمله دیگر دستگاه‌هایی هستند که بروزرسانی مورد نظر برای آن‌ها منتشر خواهد شد. گوشی‌هوشمند موتو زد و نسل چهارم گوشی موتو جی، اولین محصولاتی هستند که در صف انتظار برای دریافت اندروید نوقا قرار داده شده‌اند و موتورولا برنامه‌ریزی کرده تا در سه‌ماهه‌ی جاری، بروزرسانی مورد اشاره را برای این دو دستگاه منتشر کند. اما در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید تا ببینیم چه محصولاتی آپدیت اندروید ۷.۰ نوقا را دریافت نخواهند کرد.

در هرحال، بحث ما در اینجا فقط در مورد محصولاتی که موتورولا تصمیم گرفته جدیدترین نسخه‌ی اندروید را برای آن‌ها عرضه کند نیست. این شرکت برخی از گوشی‌های هوشمند خود از جمله مدل ۲۰۱۵ موتو جی و مدل ۲۰۱۶ موتو E3 Power و نیز دیگر محصولات سری موتو E را به اندروید ۷.۰ بروزرسانی نخواهد کرد. از زمان معرفی مدل اولیه‌ی موتو ایکس در سال ۲۰۱۳، کمپانی موتورولا سعی داشته تا تجربه‌ی کاربری نزدیک به آنچه اندروید خالص ارائه می‌دهد را برای کاربران محصولات خود به ارمغان بیاورد و یکی از مزیت‌های این اقدام، این است که انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل محبوب اندروید برای محصولات این شرکت آسان‌تر خواهد بود چراکه اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اندرویدی تغییرات زیادی را بر روی این سیستم‌عامل اعمال کرده‌اند و به همین دلیل عرضه‌ی آپدیت‌ برای محصولات این نوع شرکت‌ها زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

البته باید اشاره کنیم که اندروید ارائه شده در محصولات ساخت موتورولا با آنچه در گوشی‌های نکسوسی مشاهده می‌کنیم، تفاوت دارد اما گوگل تولیدکنندگان را به این امر تشویق می‌کند تا سیستم‌عامل محصولات‌شان را با پچ‌های ماهانه و نسخه‌های جدید اندروید، بروز نگه‌ دارند. افرادی که محصول رده‌پایین موتو E یا حتی مدل سال گذشته‌ی موتو جی را خریداری کرده‌اند، از مزایای نسخه‌های جدید اندروید بهره نخواهند برد چرا که این دو محصول از دستورالعمل‌های گوگل پیروی نمی‌کنند. البته اکثر محصولات رده‌پایین همیشه با یک نسخه از اندروید عرضه شده و معمولا بروزرسانی‌های جدیدی برای این نوع گوشی‌ها عرضه نمی‌شود.

این الگو، همان رویه‌ای است که برخی از کمپانی‌ها در چند سال اخیر در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های چینی محصولاتی را به فروش می‌رسانند که بروزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی برای آن‌ها عرضه نمی‌شوند. در هرحال، اگر شما نیز از دارندگان هر یک از محصولات اشاره شده در ابتدای مطلب هستید، به زودی آپدیت اندروید ۷.۰ برای دستگاه شما منتشر خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع