نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 7.1 اواخر ماه جاری منتشر می‌شود

[ad_1]

امروز گوگل‌ اعلام کرده که در حال آماده‌سازی نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۷.۱ است و قصد دارد تا این بروزرسانی را در ماه آگوست منتشر کند. آپدیت یاد شده اواخر ماه جاری در دسترس قرار خواهد گرفت و همچنین نسخه‌ی نهایی اندروید ۷.۱ نوقا اوایل ماه دسامبر منتشر خواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با جزئیات این بروزرسانی آشنا شوید.

از جمله قابلیت‌های اندروید ۷.۱ می‌توان به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت‌مجازی با کیفیت Daydream گوگل اشاره کرد. دو گوشی‌هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال اولین دستگاه‌هایی هستند که از Daydream پشتیبانی می‌کنند، اما اکنون که گوگل در حال انتشار یک نسخه‌ی اولیه از نرم‌افزار اصلی برای پشتیبانی از پلتفرم یاد شده است، باید به زودی شاهد پشتیبانی سایر محصولات اندرویدی از Daydream باشیم.

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل، شامل API های جدیدی برای میانبرهای اپلیکیشن‌ها است که می‌توان آن را پاسخ گوگل به قابلیت لمس سه‌بعدی (3D touch) دانست. همانطور که احتمالا می‌دانید، لمس سه‌بعدی در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS، به این صورت عمل می‌کند که اگر روی آیکون اپلیکیشن‌ها لمس طولانی انجام دهید، مستقیما و بدون نیاز به باز کردن اپ مورد نظر، به بخش‌های مختلف آن دسترسی خواهید داشت. رئیس بخش مهندسی گوگل، Dave Burke در پستی که در وبلاگ رسمی توسعه‌دهندگان اندروید منتشر کرده، می‌گوید: «API جدید اضافه شده در آپدیت جدید اندروید ۷.۱ نوقا همین قابلیت‌ را به صورت مشابه برای استفاده از اپلیکیشن‌های نصب شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از این طریق می‌توان همانند 3D touch به بخش‌های مختلف هر اپلیکیشن بدون نیاز به باز کردن آن دسترسی داشت. امکان ایجاد ۵ میانبر برای هر اپلیکیشن با استفاده از این ویژگی فراهم است که این میانبر‌ها را می‌توان هم به صورت استاتیک و هم به صورت داینامیک تعریف کرد.» بد نیست اشاره کنیم که این قابلیت برای اولین بار در گوشی‌های پیکسل گوگل تعبیه شده است.

Burke در ادامه‌ی پست خود می‌گوید: «قابلیت دیگر بروزرسانی جدید اندروید ۷.۱ که در گوشی‌های پیکسل ارائه شده و به زودی در سایر محصولات اندرویدی نیز شاهد آن خواهیم بود، آیکون‌های دایره‌ای اپلیکیشن‌ها است. حال توسعه دهندگان می‌توانند با روشی آسان‌تر، آیکون‌هایی را ایجاد کنند که با آیکون‌های پیکسل شباهت داشته و با لانچرهای مختلف نیز هماهنگ باشد.» وی همچنین می‌گوید: «اندروید ۷.۱ از کیبوردهای تصویری پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند استیکرهای سفارشی، تصاویر متحرک Gif، و دیگر محتوای مورد نظر خود را ارسال کنند و هر اپلیکیشنی قادر خواهد بود تا نوع محتوای مورد پشتیبانی خود را برای کیبورد یاد شده تعریف کند.» در زیر می‌توانید تصویری که مربوط این ویژگی است را مشاهده کنید.

android 7.1 shortcuts

Burke در ادامه اعلام کرده که بخش تنظیمات در اندروید ۷.۱ بروزرسانی شده و حالا امکان انتقال کاربران از طریق اپلیکیشن‌ها به بخش تنظیمات به منظور پاک کردن فایل‌های بلا استفاده و خالی کردن فضای حافظه‌ی داخلی فراهم شده است. وی در ادامه توضیح داده که نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۷.۱ شامل یک لانچر جدید، اپلیکیشن‌هایی با پشتیبانی از قابلیت جدید میانبر و یک صفحه‌کلید و اپلیکیشن‌هایی است که از کیبورد تصویری پشتیبانی می‌کنند. اگر پیش از این در برنامه‌ی آزمایشی اندروید که اوایل سال جاری معرفی شده، ثبت‌نام کرده باشید، بروزرسانی جدید اندروید برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت. این آپدیت فقط روی گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی، و پیکسل سی قابل نصب است اما به مرور دستگاه‌های دیگر از جمله گوشی‌های پیکسل نیز قادر به دریافت آن خواهند بود.

Burke در پایان اعلام کرد: «گوگل هم اکنون با همکاری شرکای تجاری سخت‌افزاری خود در حال کار روی اندروید ۷.۱ است تا این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی خود را با سرعت بیشتری برای محصولات دیگر نیز آماده کند.»

نظر شما در این مورد چیست؟

[ad_2]

منبع