چگونه امنیت بخش های مدیریتی وردپرس را افزایش دهیم ؟

اهمیت امنیت وب سایت بر تمامی دارندگان و مدیران آن آشکار است. همگام با بهبود امنیتی اسکریپت های معروف مانند وردپرس ، جوملا و دروپال ، نرم افزارهای مخرب و نفوذگر نیز از این قافله عقب نمانده و خود را با این دست پیشرفت ها هماهنگ کرده اند.در این مقاله قصد معرفی روش هایی برای ایمن کردن یکی از معروفترین اسکریپت ها، یعنی وردپرس را داریم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

یکی از پایه ای ترین روش ها که در کنترل پنل های مختلف از جمله دایرکت ادمین پشتیبانی می شود قابلیت Password Protect و یا محافظت از طریق قرار دادن کلمه عبور بر روی پوشه های مدیریتی است. در حالت پیشفرض  فایل های مدیریتی ورد پرس در پوشه wp-admin قرار دارند. لذا پس از ورود به ناحیه کاربری خود به پنل میزبانی ابری بروید. در کنترل پنل به بخش مدیریت فایل ها رفته و در ستون Action روی دکمه Protect کلیک نمایید. در پنجره باز شده در اولین کادر عبارت Member’s Area را وارد نمایید و در کادر های بعدی نام کاربری و کلمه عبور مورد نظر جهت دستیابی به پوشه های محافظت شده را وارد نمایید. در انتها مربع Protection Enabled را تیک زده و تغییرات را ذخیره نمایید.

روش دیگر برای کاربرانی مناسب است که در سرویس اینترنتی خود از آی پی استاتیک استفاده می نمایند. بدین ترتیب که در فایل .htaccess در پوشه اولیه فضای هاست خود اقدام به وارد کردن سطر های زیر می نمایید:

 

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-login\.php(.*)$ [OR]
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-admin$
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^123\.123\.123\.123$
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^123\.123\.123\.124$
RewriteRule ^(.*)$ – [R=403,L]
</IfModule>

که در آن عبارت 123\.123\.123\.123 آی پی استاتیک اینترنتی شماست. در پایان تنها کاربری که از این آی پی اقدام به ورود به بخش مدیریتی میکند مجاز به دسترسی خواهد بود.