گوگل تعداد بیشتری از نسخه‌ های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید را پاییز امسال منتشر خواهد کرد

[ad_1]

پس از انتشار اندروید ۷.۰ نوقا برای گوشی‌های کنونی سری نکسوس، گوگل خبر جدیدی هم در مورد یک نسخه‌ی به‌روز از پیش‌نمایش فنی سیستم‌عامل موبایلی خود اعلام کرد که بر اساس این خبر، نسخه‌ی پیش‌نمایش‌ جدید در آینده برای دستگاه‌های نکسوسی منتشر خواهد شد.

در پستی که روی وبلاگ رسمی توسعه‌دهندگان اندروید منتشر شده اینگونه آمده است:

ما قصد داریم برنامه‌ی زمانبندی جدید و منظمی برای اندروید نوقا اجرا کنیم که این برنامه در طی سه‌ماهه‌های آتی اجرایی خواهد شد. در حقیقت ما از قبل کار بر روی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این نسخه از اندروید را آغاز کرده‌ایم و در حال اعمال اصلاحات بر روی آن هستیم. همچنین ما قصد داریم تا در پاییز سال جاری، این نسخه‌ی پیشنمایش را برای کاربران خود منتشر کنیم. پس با ما همراه باشید.»

این مطلب به دست معاونت بخش مهندسی گوکل Dave Burke، نوشته شده است.

اگر زمان انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید پیش از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید نکسوسی باشد، می‌توان انتظار داشت که این گوشی‌ها با سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ به بازار عرضه شوند. البته گوگل این مورد را در گذشته و برای گوشی‌های سری نکسوس تا کنون انجام نداده و همانطور که اشاره شد، این موضوع صرفا یک حدس و گمان است.

به نظر می‌رسد اندروید در آینده در مسیر برنامه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل به پیش رود و در نتیجه‌ی این اقدام، تعداد آپدیت‌هایی که به صورت OTA در اختیار کاربران قرار می‌گیرد بیشتر خواهد شد و به همین سبب امکانات عرضه نشده در سیستم‌عامل یاد شده همانند iOS و پیش از عرضه‌‌ی نسخه‌ی نهایی در نسخه‌های آزمایشی اضافه خواهد شد.

گوگل پتانسیل انتشار آپدیت‌های OTA را برای نسخه‌های پیش‌نمایش فنی اندروید دیده است. بازخوردهای بسیار مهم و با ارزشی که از جانب کاربران اندروید برای گوگل ارسال می‌شود به انتشار سریع‌تر اندروید نوقا کمک کرده و باعث شده این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل با سرعت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی به دست کاربران برسد. اگرچه اندروید نوقا در واقع بیشتر یک نسخه‌ی بهینه شده از اندروید مارشمالو است.

گوگل هم اکنون به اهمیت بروزرسانی‌های نرم‌افزاری پی برده و این موضوع بسیار جذاب به نظر می‌رسد که کدام بروزرسانی به صورت دایرت بوت عرضه خواهند شد. آپدیت‌های دایرکت‌بوت برای اعمال شدن تنها نیاز به یک ری‌استارت ساده دارند. در حال حاضر گوگل چنین نسخه‌هایی را نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان می‌نامد.

آیا شما از سیستم‌عامل اندروید نوقا استفاده کرده‌اید؟ چه امکانات و قابلیت‌های جدیدی را برای اضافه شدن به این سیستم‌عامل در نظر دارید؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را در این مورد در بخش دیدگاه‌ها با زومیت وسایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع